2011/10/19

Ам цагаан хулганатай учирсан нь


Өнөө шөнө нэгэн зүүд зүүдэллээ. Илэрхийлж үл чадах нэгэн газар байна гэнэ. Тэнгэр гэж үгүй, газар ч гэж үгүй. Агаарт нисэж байгаа ч юм шиг эсвэл усанд сэлж байгаа юм шиг. Амьсгалаад ч байгаа юм шиг, бас үгүй ч юм шиг. Хараад ч байгаа юм шиг төсөөлөөд ч байгаа юм шиг. Дуу авиа сонсогдоод ч байгаа юм шиг эсвэл би сонсож байна гэж бодоод ч байгаа юм шиг тийм л ертөнцөд байж байна гэнэ.

Тэгсэн цаанаас нэгэн цагаан юм над уруу ирж байна. Хоёр гартаа модон хувин барьсан байх юм. За тэгсэн чинь тэр нь хулгана байжээ. Өнөөх хувин дотор нь дүүрэн ус байна. Аа нөгөө зүүдэнд ус өгдөг ам цагаан хулгана нь энэ байх нь. Тэгээд хулгана надад үг хэлж байна:

- Гүн нойрны ертөнцийн ам цагаан хулгана бий байна. Чамд би ус авчирлаа гэнэ. Тэгсэн би:
- Өө, би унтахаасаа өмнө зөндөө ус уучихсан. Ам цангаагүй л байна даа гэв. Тэгсэн хулгана:
- Энэ хоёр хувин ус чинийх чи уухгүй бол би энд асгалаа гээд шууд асгачих юм. Чамаас өөр ус өгөх хүмүүс зөндөө бий гэв.
- Тэгээд яагаад асгаж байгаа юм бэ? гэж би асуув.
- Чамд л зориулсан ус болохоос өөр хүнийх бишээ гээд яваад өгөв.

Тэгээд л гэнэт л холын газар ойр болж ойрын газар цаашлаад зөв буруу нь мэдэгдэхгүй, баруун зүүн нь танигдахгүй, дээд доод нь солигдоод тэр чигээрээ эрээлжлэн мяраалжлан би сэрлээ. Тэгээд дөнгөж босоод галт тогоо уруу орсон чинь дүүрэн ус нэлийж байна гэнэ. Тэгээд л бушуухан хувин алчуур авч шалан дээр тогтсон нуурыг шавхаж эхэллээ. Тэгсэн яг хоёр хувин ус гарав.


1 comment: